Dorina Stoica – Poezii

Cu ușile închise

Locuiesc împreună cu o cucuvea

într-o casă părăsita.

Cu ușile închise

învăț mersul în două picioare.

Prin nămolul întristărilor soție de zombi

m-am târât.

O boare de vânt îmi suflă

neliniști de pe inimă în soare.

Stol de fluturi aurii

niște fulgi de umbra cuminți

picături de nimic

praf.

Într-o casă părăsită,

cu ușile închise

cos rochia pentru nunta de aur

din pânze de paianjeni.

 

Si El ma vedea (Lunea cea mare – Denie)

l-am văzut undeva la un capăt de așteptare

gol și flămând nu dormea niciodată

ca să nu viseze că pietrele s-au făcut pâini

sufletul său cerea doar puțină credință

ca să arunce muntele păcatelor mele în mare

l-am închis între ziduri

pe cel ce putea oricând trece prin ele

știam că-i obosit dar nu i-am dat odihnă

stiam că e flămând

dar nu l-am poftit la masă

nici apă nu i-am dat să bea

cu haina ce nu-mi trebuia

aș fi putut să-i acoper frigul din oase

în timp ce ochii săi mă priveau

în ființa mea de țărână icoane intrau

 

primăvara devreme icoane

mă voi muta într-o carte

cu toate bucuriile și tristețile

iubiri răstignite

candelabrele florilor de castani

primăvara devreme icoane

în așternuturile cu îngeri albăstrui

mi-am atins cu degetele marginile

viața și moartea

cu un val subțire de lacrimi

acoperită așteptam

un Dumnezeu blând

pe frunte alb mângâietor

să nu mai plece de lângă mine

intrându-mi sub pleoape

unghii urechi nări

în sânge răni vindecând

boabe negre de mătănii

cruci

somn întârziat

inima mi s-a făcut ceas deșteptător

iar stigătul alb

ied ales pentru masa de Paște

 

Pe malul apei

întunecate plângătoare

sălcii pletele își spală

din zori și până-n noapte

din noapte până-n zori

în apa tulbure

mi-am aruncat undița

„învață să pescuiești”

se făcea că era dimineață

iar eu nu prinsesem nimic

atunci Luna și câteva stele

am pescuit

mai erau atat de multe…

ți-am spus

„mâine noapte să aducem o plasă

vreau să le prindem pe toate”

iar tu mi-ai șoptit “de ce te grăbești?”

maine seara vor sosi „pescarii de oameni”

 

http://dorinastoica.blogspot.ro/

 

Lasă un răspuns

